נצורים בכבישים • קק"ל הצטרפו למאמצי החילוץ

דוד קורצווייל No Comments on נצורים בכבישים • קק"ל הצטרפו למאמצי החילוץ
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

השלג הכבד שירד בסו השבוע על ישראל הוציא את ארגוני ההצלה החוצה לכפור כדי לסייע ואלפים שנתקעו בכבישים.

פריצת הדרך לצפת

לרגל המצב הרגיש נרתמה והתגייסה קק"ל לפעולות חילוץ והצלה בכל רחבי הארץ. כלים כבדים בהם טרקטורים וכבאיות היונימוג של קק"ל פרצו דרכים לערים הנצורות צפת ואריאל, וכן פינו מפגעים והובילו את כוחות הבטחון. סה"כ באזור המרכז והצפון פועלים למעלה מ 48 שעות, עשרות רכבי קק"ל: רכבי 4X4 של קק"ל, כבאיות בהן 2 כבאיות יונימוג של קק"ל וטרקטורים מפלסים של קק"ל.

ביום שישי ביצעו אנשי קק"ל חילוץ אוטובוס מלא נוסעים שהיה תקוע למעלה משש שעות באזור מירון. לאחר שסיימו לחלץ את האוטובוס המשיכו כוחות קק"ל  בפיקודו של מנהל המרחב יפתח לכיוון פיקוד משטרת צפת שהיה נצור בשלג. משם המשיך הכוח לחלץ 50 איש שנתקעו באוטבוס על ידי קק״ל וצה״ל שהעבירו אותם לכביש 85.

ככל שנקפו השעות התקדמו כוחות קק"ל וסייעו בפתיחת הערים צפת ואריאל הנצורות. רכבי קק"ל פרצו עשרות דרכים לכוחות הבטחון וחברת החשמל באזור ירושלים והגליל העליון.

יו"ר הקק"ל אפי שטנצלר הורה גם למרחב מרכז של קק״ל להתגייס לעזרת מרחב צפון של קק״ל, ושיירה של כלים כבדים אותם הביאה על גבי סמי טריילרים מאזור המרכז כדי לשחרר את העיר צפת הנצורה שלרגע נדמה היה שנשכחה מאחור.

בצפת נכנסו אנשי קק״ל לתוך העיר עם משאיות חילוץ מדגם יונימג המיועדות לתנאי השטח הקשים ביותר ובשיתוף עם עיריית צפת העבירו קשישים לבתי החולים.

בהמשך פנהראש העיר אריאל, אליהו שבירו ליו"ר קק"ל אפי שטנצלר בבקשה לעזרה ולשליחת כוחות של קק"ל עם ציוד הנדסי כבד , לסיוע חירום לעיר הנצורה לטובת פתיחת הציר הראשי לעיר אריאל כביש 100 לאחר שכבר למעלה מ 30 שעות אין יוצא ואין בא מהעיר ואמבולנסים לא יכולים להגיע לאנשים הזקוקים לעזרה. שבירו סיפר כי אזור האונברסיטה וכל השכונות הגבוהות הסמוכות ברובע ב מזרח סגורות לחלוטין ואף מנותקות מחשמל. ואכן הכוחות עברו לאריאל עם הכלים הכבדים לטובת פתיחת הצירים וסיוע בחילוץ אזרחים הנצורים בבתיהם וזקוקים לעזרה רפואית.

image011 (1)

בצהריים הגיעה ההודעה כי כוח קק״ל ממרחב מרכז סיים זה עתה לפתוח צירים בצור הדסה, נס הרים והדרכים המובילות לבי״ח הדסה.

 



0 תגובות